torstai 15. joulukuuta 2016

Hyvä, minä pieni ihminen!

Joulun alla tarvitsen lempeyttä. Pitää pistää joulu pakettiin. Vuosikin alkaa olla lopullaan ja sitä summaa jossakin takaraivon perällä.

Rakkailleni yritän osoittaa rakkauttani lahjoilla ja joulutunnelmalla. Mutta kaipaan samaa itsekin.

Psykoterapautiksi opiskellut kollegani neuvoi, että pitää välillä halia ja silitellä itseään. Kokeilin. Se on ihan totta. Kun hetkeksi kietoo kädet ympärilleen ja silittelee ja hokee, että hyvä, minä, pieni ihminen, olenpa suloinen ja voi että miten hieno, siinä mieli kohenee.

Joulun alla olen myös tavannut lahjoa itseäni. Hetki omaa aikaa ja kahvia kermavaahdolla tai poikkeaminen elokuviin juuri siinä aaton kynnyksellä, tuntuu hyvältä. Olen selvinnyt tästäkin vuodesta, olen tehnyt parhaani.

Oikein hyvä, minä pieni ihminen!

Talvella tarvitsee kermaa. Kuva Freija Özcan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti